Produkt chwilowo niedostępny
Darmowa dostawa (0zł)
Produkt niedostępny
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Goodyear Cargo Vector 2. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Cargo Vector 2 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15C 104/102R FO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Goodyear Cargo Vector 2 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Cargo Vector 2 195/70 R15 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.
Opony Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15C 104/102R FO posiadają homologację FO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15C 104/102R FO wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15 104/102 R to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Goodyear Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15C 104/102R FO posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15C 104/102R FO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena E oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Goodyear Cargo Vector 2 195/70 R15 104/102R posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Jak rozpoznać oponę o dobrej przyczepności? Producenci opon dbają o to, aby konsumenci, którzy nie znają się zbyt dobrze na ogumieniu, również mogli dobrać model najlepszy dla swojego auta. W jaki sposób dokonać kupna bezpiecznej opony, czyli takiej o dobrej przyczepności?
Etykietowanie opon pod względem przyczepności.
Na każdej sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej oponie od 2012 roku musi znajdować się etykieta z oznaczeniem graficznym trzech parametrów – w tym efektowności hamowania na mokrej nawierzchni. Litery od A do G oznaczają odpowiednio najkrótszą i najdłuższą drogę hamowania przy mokrej nawierzchni. Przy tym oznaczeń D oraz G nie używa się. Różnica pomiędzy A a F wynosi aż 18 metrów – to droga hamowania, która w wielu przypadkach decyduje o życiu lub śmierci na drodze! Najlepiej wybrać oponę z dobrym oznaczeniem. Będzie charakteryzowała się doskonałą przyczepnością, czyli z dużym prawdopodobieństwem zapobiegnie zjawisku aquaplaningu nawet w niesprzyjających warunkach, czyli w deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Goodyear posiada klasę E w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą E zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy F.
Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!
Jaki model opon wybrać?
Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Cargo Vector 2, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 344 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 688 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1032 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 1376 zł | Oblicz wysokość raty |