Produkt chwilowo niedostępny
Darmowa dostawa (0zł)
Produkt niedostępny
Pierwsza na świecie zimowa opona klasy AA dająca przyczepność na mokrej nawierzchni i niskie zużycie paliwa. Opona bez kolców do aut klasy SUV zaprojektowana pod kątem sterowności na każdej nawierzchni spotykanej zimą w Europie. Solidne i efektywne opony zimowe bez kolców, przewidywalne i bezpieczne również na granicy przyczepności. Opona Nokian WR SUV 3 od pioniera ekologicznej i bezpiecznej jazdy zimą (rozmiar 265/50 R19 V) jest specjalnie przeznaczona na polski rynek.Ten rewolucyjny nowy produkt potrafi skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów na mokrych nawierzchniach i zmniejszyć zużycie paliwa aż o 0,6 l/100 km.
Ta opona dla samochodów SUV o prawdziwie zimowym charakterze doskonale nadaje się do różnych samochodów sportowo-użytkowych, takich jak Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5, Volkswagen Amarok, Volkswagen Touareg, Mercedes Benz ML, Jeep Grand Cherokee czy Volvo XC 60.
Udoskonalona opona Nokian WR SUV 3 została opracowana w oparciu o wyjątkową wiedzę na temat ekstremalnych warunków oraz doskonałą znajomość wszystkich rodzajów zimy, czyli wszystkie doświadczenia tego producenta opon zimowych zebrane do tej pory. Nokian WR SUV 3 zawiera mieszankę kauczukową Nokian Twin Trac SUV Silica dostosowaną do ciężkich samochodów SUV oraz wykorzystuje technologię aramidowej ściany bocznej – Nokian Aramid Sidewall. Dzięki temu kierowcy zmagający się ze zmienną polską zimą otrzymują największą możliwą przyczepność na ośnieżonych i mokrych powierzchniach, niskie zużycie paliwa, doskonałe prowadzenie i stabilność.Ta sama technologia zostanie w przyszłości wykorzystywana w pozostałych typach opon zimowych Nokian Tyres.
W ostatnich latach wiodący producenci samochodów jeszcze intensywniej pracują nad popularyzacją bezpieczeństwa w ruchu drogowym i zmniejszeniem negatywnych skutków jazdy samochodem, takich jak emisja dwutlenku węgla. Nawet w segmencie większych samochodów, takich jak SUV, przyszłość należy do samochodów hybrydowych, które są mocne, a zarazem przyjazne dla środowiska. Podobnie jak producenci samochodów, również dział rozwoju produktów Nokian koncentruje się na zwiększeniu bezpieczeństwa i ekologii transportu. Nowa opona WR SUV 3 to absolutny hit w branży oponiarskiej, ponieważ reprezentuje nowy sposób myślenia, którego kierowcy mogą doświadczyć tu i teraz. Etykieta UE oznaczająca najlepszą możliwą przyczepność na mokrej nawierzchni potwierdza bezpieczeństwo opony na mokrych drogach. Trafny wybór wysokiej jakości opony może oznaczać dla kierowcy o ponad 18 metrów krótszą drogę hamowania, tj. cztery długości samochodu (różnica między klasami A i F).
Wymagające prace związane z projektowaniem produktów polegały na optymalizacji komputerowej i fizycznych testach wszystkich komponentów opony pod kątem bezpieczeństwa i niskiego oporu toczenia. Doskonała przyczepność w zimie i właściwości prowadzenia zrównoważonej opony Nokian WR SUV 3 są rezultatem połączenia funkcjonalnego modelu bieżnika i ukierunkowanych innowacji z całkowicie nową mieszanką kauczukową Nokian Twin Trac SUV Silica, opracowaną pod kątem samochodów SUV.
Mieszanka bieżnika w wyjątkowy sposób łączy kauczukową mieszankę Nokian Hakkapeliitta zaprojektowaną pod kątem wymagającej i zimnej północnej pogody oraz mieszankę opartą na krzemionce, która zapewnia doskonałą skuteczność w łagodniejszych warunkach pogodowych.Rezultatem jest mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac SUV Silica, zawierająca naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy; wyjątkowe rozłożenie cząsteczek zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.
Dzięki wzorowi bieżnika zapewniającemu lekkie toczenie i większej ilości krzemionki w mieszance, opona odznacza się niezwykle niskim oporem podczas toczenia, co z kolei pozwala uzyskać niższe zużycie paliwa i emisje w porównaniu z bardziej tradycyjną konkurencją.Ta innowacyjna mieszanka poprawia stabilność jazdy i odporność na ścieranie.
SUV-y o dużej mocy stawiają oponom wysokie wymagania. Muszą być one wytrzymałe i solidne, aby mogły utrzymać stabilność ciężkiego i wysokiego pojazdu nawet przy znacznych prędkościach czy w trudnych warunkach drogowych. Nowa Nokian WR SUV 4 aktywnie wspiera systemy kontroli stabilności w samochodach typu SUV, a przy tym starannie i elastycznie zarządza wysokim obciążeniem kół pojazdu. Poza mocną i stabilną konstrukcją technologia aramidowej ściany bocznej nadaje oponie jeszcze większą wytrzymałość. W strukturze ściany bocznej opony uwzględniono nadzwyczaj wytrzymałe włókno aramidowe. Dzięki niemu jest ona odporniejsza na uderzenia i nacięcia, które w innych warunkach z łatwością by ją uszkodziły i przerwały podróż. Takie zniszczenia zwykle zmuszają do wymiany opony.
Mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac SUV Silica. Precyzyjna przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.
Technologia Nokian Aramid Sidewall. Wyjątkowa trwałość. Mieszanka ściany bocznej zawiera niezwykle trwałe warstwowe włókna aramidowe i jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia.Włókna te wykorzystuje się również w lotnictwie i przemyśle zbrojeniowym.Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają ściankę boczną opony, dzięki czemu staje się ona wielokrotnie bardziej odporna uderzenia i nacisk na kołnierz opony.
Projekt modelu bieżnika. Poczucie stabilności w czasie jazdy, efektywne zapobieganie poślizgom na błocie pośniegowym.Symetryczny i kierunkowy model bieżnika (z ustalonym kierunkiem obrotów) optymalizuje stabilne prowadzenie i zapewnia bezpieczne właściwości pod względem aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym.Mocne lamele na blokach bieżnika zapewniają rezerwę przyczepności.
Chwytaki śniegowe Snow Claws. Maksymalna przyczepność na śniegu.Chwytaki śniegowe Snow Claws zostały ukształtowane na podłużnych i ukośnych blokach bieżnika w celu zapewnienia tak bardzo potrzebnej przyczepności na zimowych drogach.Gwarancja skutecznej przyczepności na miękkim śniegu i terenie.
Wyporniki rowków Groove Lifts. Kontrolowane, pewne prowadzenie.Wyporniki rowków Groove Lifts na blokach bieżnika obok żebra środkowego i żeber podłużnych symetrycznego modelu bieżnika poprawiają prowadzenie na suchych drogach, dzięki czemu jest ono stabilne i pod kontrolą.Wyporniki Groove Lifts zapobiegają również klinowaniu się kamyczków w rowkach.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nokian Tyres WR SUV 3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WR SUV 3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | Auto Zeitung | 3 miejsce | 235/60R18 |
2016 | Auto Bild | 7 miejsce | 255/55R18 |
2014 | Auto Bild | 1 miejsce | 235/65R17 |
2014 | OFF-ROAD | 1 miejsce | 215/65R16 |
2014 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 235/65R17 |
2014 | OFF-ROAD | 1 miejsce | 215/65R16 |
2014 | Motor | 1 miejsce | 215/65R16 |
2013 | OFF-ROAD | Szczególnie polecane | 235/65R17 |
2013 | SUV Magazine | Szczególnie polecane | 235/65R17 |
Opinie o oponie: Nokian WR SUV 3 255/65 R17 114H XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Nokian Tyres gwarantuje, że wyprodukowane opony reprezentują najwyższą jakość i zostały drobiazgowo przetestowane w zakresie zgodności z najsurowszymi europejskimi normami. Przy produkcji opon korzystano z najnowocześniejszych technologii i certyfikowanych materiałów. W przypadku opony Nokian Tyres WR SUV 3 gwarancja udzielana jest na okres 5 lat od daty produkcji opon. W momencie uznania reklamacji producent wymienia oponę na nową lub wypłaca rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WR SUV 3 255/65 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona zimowe Nokian Tyres WR SUV 3 255/65 R17 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Opona Nokian WR SUV 3 255/65 R17 114H XL posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Nokian Tyres WR SUV 3 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nokian WR SUV 3 255/65 R17 114H XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena E oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres WR SUV 3 w rozmiarze 255/65 R17 114H posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Jak rozpoznać oponę o dobrej przyczepności? Producenci opon dbają o to, aby konsumenci, którzy nie znają się zbyt dobrze na ogumieniu, również mogli dobrać model najlepszy dla swojego auta. W jaki sposób dokonać kupna bezpiecznej opony, czyli takiej o dobrej przyczepności?
Etykietowanie opon pod względem przyczepności.
Na każdej sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej oponie od 2012 roku musi znajdować się etykieta z oznaczeniem graficznym trzech parametrów – w tym efektowności hamowania na mokrej nawierzchni. Litery od A do G oznaczają odpowiednio najkrótszą i najdłuższą drogę hamowania przy mokrej nawierzchni. Przy tym oznaczeń D oraz G nie używa się. Różnica pomiędzy A a F wynosi aż 18 metrów – to droga hamowania, która w wielu przypadkach decyduje o życiu lub śmierci na drodze! Najlepiej wybrać oponę z dobrym oznaczeniem. Będzie charakteryzowała się doskonałą przyczepnością, czyli z dużym prawdopodobieństwem zapobiegnie zjawisku aquaplaningu nawet w niesprzyjających warunkach, czyli w deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres posiada klasę E w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą E zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy F.
Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.
Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?
Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WR SUV 3, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 1236 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 2472 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 3708 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 4944 zł | Oblicz wysokość raty |