Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL, MFS, 3PMSF, M+S

Rok produkcji 2021 - 2022 Darmowa wysyłka Dostawa 24h

Marka:
Dunlop
Model:
Winter Sport 5
Kod produktu:
574661
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
C B 72dB
5 lat
Nośność:
101 = max 825 kg
Prędkość:
V = max 240 km/h
Tak (XL)
Tak (MFS)
Inne:
3PMSF, M+S
Oznaczenia:
MFS, XL, 3PMSF, M+S

Rabat 33% Stara cena: 1346 zł

900 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 24h

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS - Dane techniczne

Wyjątkowa przyczepność na zróżnicowanych zimowych drogach!

Opony zimowe Dunlop Winter Sport 5 dzięki ustawionym kątowo lamelom centralnym, które wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, charakteryzują się znakomitą przyczepnością boczną na śliskich nawierzchniach. Ponadto zwiększona liczba klocków w oponie oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać znakomitą trakcję i świetne prowadzenie na śniegu. Z kolei głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach. Unikatowa konstrukcja przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.

Technologie zastosowane w oponach Dunlop Winter Sport 5

Dunlop Winter Sport 5 to model zaprojektowany do pracy w warunkach zimy środkowoeuropejskiej. Ten sportowy model zapewnia niezawodną przyczepność, lekkie i stabilne prowadzenie na śliskich nawierzchniach oraz skuteczne hamowanie i oszczędność paliwa. Od 2017 roku część rozmiarów tego modelu dostepna jest z zaimplementowaną technologią redukcji hałasu - Noise Shield

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia bardzo dużo informacji o drodze..Zalety Lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach.Zalety Doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop Winter Sport 5 mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.Zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na dokładniejsze i progresywne reagowanie.Zalety Znacznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

Pozostałe zastosowane technologie

System różnorodnych lamelek. Pogoda zimą może być bardzo zróżnicowana. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymagania. Różne rodzaje lameli stosowane w oponach Dunlop, dopasowane do różnych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia bardzo dobrą przyczepność szczególnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.Zalety Doskonałe hamowanie i przyspieszanie; duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach; niski współczynnik zużycia.

Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest szybko odprowadzana spod powierzchni opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.



Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 to opona zimowa zaliczająca się do produktów segmentu premium. Ogumienie tej klasy oferuje doskonałe osiągi oraz najwyższą jakość wykonania. Dla prezentowanego modelu w rozmiarze 235/50 R18 szerokość opony wynosi 235 mm. Wysokość profilu jest równa w tym wypadku 50% szerokości. Opona Winter Sport 5 przeznaczona jest dla felg w rozmiarze 18 cali, czyli ich średnica wynosi 45.72 cm.
Opony zimowe Dunlop Winter Sport 5 w rozmiarze 235/50 R18 zaliczane są do klasy premium, oznacza to, że przeznaczona jest ona dla grupy najbardziej wybrednych użytkowników. Opona Dunlop 235/50 R18 to doskonały wybór dla wymagających kierowców, ceniących sobie komfort i bezpieczeństwo podróżowania nawet w niezwykle niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Nowoczesna konstrukcja bieżnika, pozwala znacząco skrócić drogę hamowania jednocześnie zapewniając optymalne przyspieszenie nawet na oblodzonej nawierzchni. Kierunkowy bieżnik zbliżony kształtem do litery "V", tworzywa najnowszej generacji oraz doświadczenie zdobyte przez lata, gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfort podróżowania nawet w czasie dynamicznej jazdy. Wybierając produkty firmy Dunlop możemy być pewni, iż po ich zamontowaniu na felgi 18 naszego auta, trafia opona producenta z doświadczeniem przekraczającym 125 lat! Współpraca przedsiębiorstwa Dunlop z amerykańskim koncernem Goodyear pozwoliła firmie uplasować się w światowej czołówce producentów ogumienia. Wysoki standard i jakość wykonania, to cechy charakterystyczne dla wyrobów brytyjskiego producenta.
Opona Dunlop 235/50 R18 charakteryzuje się doskonałymi osiągami. Etykieta UE dla modelu Winter Sport 5 w rozmiarze 235/50 R18 informuje nas o oporach toczenia ogumienia na poziomie oceny C (Ekonomiczność). Przyczepność opony na mokrej nawierzchni została ocenia na notę B. Poziom generowanego hałasu w czasie testu wykonywanego przy 80 km/h przez oponę Winter Sport 5 wynosi 72 dB. Maksymalne obciążenie dla jednej opony wynosi 825 kg. Indeks w tym przypadku to 101. Indeks prędkości dla opony Dunlop został oznaczy literą V, pozwala to podróżować z prędkością do 240 km/h.

Galeria zdjęć

Kliknij w wybrane zdjęcie aby je powiększyć.

Opony Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101 V to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 235 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 50, co oznacza, że wysokość boku stanowi 50 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 235/50 R18 średnica pasujacej felgi wynosi 18 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Winter Sport 5 w rozmiarze 235/50 R18 został wyrażony literą V, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 240 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 101 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 825 kg.

Test opon Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Dunlop Winter Sport 5. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Winter Sport 5 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2021 ADAC 1 miejsce
2019 Auto Bild 16 miejsce
2019 Auto Express 4 miejsce
2018 Sportscars 4 miejsce
2018 ADAC 3 miejsce
2018 Auto Bild 1 miejsce
2017 Auto Bild 3 miejsce
2017 Auto Motor 2 miejsce
2017 Auto Express 3 miejsce
2017 Sportscars 4 miejsce
2017 ADAC 1 miejsce
2016 Auto Express Polecane
2016 Autoklub CR 3 miejsce
2016 GTU Polecane
2016 Sportscars 3 miejsce
2016 Auto Motor 3 miejsce
2016 Auto Express 2 miejsce
2016 Auto Bild 4 miejsce
2015 GTU 3 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Winter Sport 5 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony zimowe 235/50 R18 firmy Dunlop?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Winter Sport 5 235/50 R18 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona zimowe Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Bieżnik kierunkowy Winter Sport 5 w rozmiarze 235/50R18

Opona Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Podczas montażu opon Dunlop Winter Sport 5 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.

Etykieta unijna modelu Winter Sport 5

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.

C
B
72dB

Opory toczenia "C" w Dunlop Winter Sport 5

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop Winter Sport 5 w rozmiarze 235/50 R18 101V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony zimowe Dunlop oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "72 decybeli" w oponach Winter Sport 5 235/50 R18

Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.

Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?

Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Winter Sport 5, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101V XL MFS na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 900 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1800 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2700 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3600 zł Oblicz wysokość raty