Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H M+S

Produkt chwilowo niedostępny

Marka:
Dunlop
Model:
Grandtrek ST1
Kod produktu:
556285
Rozmiar:
Sezon:
całoroczne
Typ:
4x4
Klasa:
premium
F C 71dB
5 lat
Nośność:
95 = max 690 kg
Prędkość:
H = max 210 km/h
Oznaczenia:
M+S

Produkt niedostępny

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Produkt niedostępny

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H - Dane techniczne

Opony Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95 H to opony całoroczne. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 215 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 60, co oznacza, że wysokość boku stanowi 60 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 215/60 R16 średnica pasujacej felgi wynosi 16 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Grandtrek ST1 w rozmiarze 215/60 R16 został wyrażony literą H, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 210 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 95 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 690 kg.

Test opon Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Dunlop Grandtrek ST1. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Grandtrek ST1 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2016 Auto Bild 7 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Grandtrek ST1 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony całoroczne 215/60 R16 firmy Dunlop?

Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Grandtrek ST1 215/60 R16 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.

Bieżnik symetryczny Grandtrek ST1 w rozmiarze 215/60R16

Opona Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.

Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.

Etykieta unijna modelu Grandtrek ST1

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.

F
C
71dB

Opory toczenia "F" w Dunlop Grandtrek ST1

Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?

Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?

Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H posiada klasę F w kategorii opór toczenia.

Opony całoroczne Dunlop oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dunlop posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "71 decybeli" w oponach Grandtrek ST1 215/60 R16

Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!

Jaki model opon wybrać?

Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Grandtrek ST1, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Grandtrek ST1 215/60 R16 95H na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 734 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1468 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2202 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2936 zł Oblicz wysokość raty