Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL, 3PMSF

Produkt chwilowo niedostępny

Marka:
Nokian
Model:
WR A4
Kod produktu:
T429808
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
C B 72dB
5 lat
Nośność:
97 = max 825 kg
Prędkość:
V = max 240 km/h
Tak (XL)
Oznaczenia:
XL

Produkt niedostępny

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Produkt niedostępny

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL - Dane techniczne

Nokian WR A4 łączy wyczynowe sterowanie z wysoką przyczepnością

Opony sportowe Nokian WR A4 oferowane przez najbardziej wysuniętego na północ producenta optymalnie łączą doskonałe właściwości jezdne z niezawodną przyczepnością zimą. Lamelka Functional Performance Siping i mieszanka gumy Performance Traction Silica to tylko podstawa, na której budowane są innowacje zastosowane w tych niezrównanych oponach zimowych przeznaczonych do jazdy zimą i w szybko zmieniających się temperaturach występujących w Polsce. Zapewniają one doskonałą stabilność w czasie burz śnieżnych, na błocie pośniegowym, w ulewnym deszczu i na spalonym słońcem asfalcie, który zachęca do szybkiej jazdy. Inspirowana naturą lamela Centipede Siping umieszczona na środkowym żebrze to innowacja wprowadzona przez firmę Nokian Tyres zapewniająca zimą dodatkową przyczepność. Postrzępione lamele 3D przypominające stonogę wczepiają się w nawierzchnię, maksymalizując przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia.

Te najwyższej klasy opony zimowe do samochodów o dużych osiągach są dostępne w rozmiarach od 16 do 21 cali i z indeksem prędkości od H (210 km/godz.) aż do W (270 km/godz.). Nasza wszechstronna oferta obejmuje również rozmiary do nowoczesnych samochodów elektrycznych takich jak Tesla Model S. W specjalnych produktach z tej serii wykorzystywana jest technologia Flat Run, czyli jazdy na oponie bez powietrza, a wiele z nich ma symbol XL, oznaczający najwyższe możliwe obciążenie dla opon samochodów osobowych.

Opony Nokian WR A4 stanowią uzupełnienie dostępnych w Polsce opon zimowych firmy Nokian Tyres, której oferta jest jedną z najbogatszych i najnowocześniejszych na rynku. Ta wyjątkowa opona zimowa reprezentuje nową generację, następcę opony Nokian WR A3, zwycięzcę testów porównawczych w magazynach motoryzacyjnych. Pełna oferta obejmująca ten najwyższej jakości produkt trafi do sprzedaży jesienią 2016 roku.

Potwierdzone bezpieczeństwo

Zwiększona przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym opon sportowych Nokian WR A4 to rezultat ponad czterech lat badań. Wzory bieżnika, surowce i mieszanki gumy to symbol najwyższej jakości oferowanej przez fińską firmę i owoc tysięcy godzin projektowania komputerowego, porównań laboratoryjnych i testów w różnych warunkach. Ponad połowa zasobów rozwojowych firmy Nokian Tyres jest przeznaczana na gruntowne testy wykonywane w różnych miejscach na świecie.

Bezpieczeństwo, jakie zapewniają niezrównane podczas zmiennych warunków pogodowych zimą opony Nokian WR A4, zostało dodatkowo zwiększone w oparciu o testy przeprowadzone w ośrodku testowym firmy Nokian Tyres zwanym „białym piekłem” znajdującym się w lapońskim Ivalo. Wyjątkowa metoda testowania zachowania opony na błocie pośniegowym stosowana na torze testowym Nokia umożliwiła zmodernizowanie produktu właśnie pod tym kątem. Sposób zachowania na bardzo mokrych i suchych nawierzchniach został poprawiony dzięki jazdom próbnym na torach testowych w Niemczech i w Hiszpanii.

Płynna bezproblemowa jazda

Asymetryczna rzeźba bieżnika zastosowana w oponach Nokian WR A4 pozwala na precyzyjne kierowanie i sprawia, że opony lepiej reagują zarówno na drogach czarnych, jak i pokrytych błotem pośniegowym. Doskonałe prowadzenie i kontrola nad wszystkimi czynnikami występującymi zimą są możliwe dzięki kilku zastosowanym innowacjom

Technologia Functional Performance Siping sprawia, że każdy obszar, każda kostka bieżnika i każda lamela użyta w stylowej rzeźbie bieżnika pełni określoną, zaprojektowaną komputerowo rolę. Sztywny zewnętrzny bark opony, lamela Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony, które jest w pełni skuteczne również na wewnętrznej krawędzi, to części składowe pozwalające oponom Nokian WR A4 toczyć się bezpiecznie i komfortowo.

„W przypadku nowych opon zimowych Nokian WR A4 najnowocześniejsza technologia zapewnia odpowiednią funkcjonalność i spełnia potrzeby kierowcy. Dzięki nim prowadzenie jest tak samo proste jak w przypadku jazdy na oponach letnich po suchych i mokrych autostradach lub po zatłoczonych ulicach miasta.

Najwyższa przyczepność na śniegu

Obszar centralny jest zdominowany przez solidne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni skuteczny przy różnym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować większą kontrolę. Przyczepność jest niezmienna i logiczna. Kierowca może bez trudu wyczuć kiedy nastąpi jej utrata, co jest szczególnie przydatne podczas szybkich manewrów na drogach śliskich od śniegu i błota pośniegowego. Żebro ma także specjalne elementy konstrukcyjne na końcach bloków ograniczające możliwość ich ruchu. Pozwala to obniżyć opór podczas toczenia i w rezultacie ograniczyć spalanie paliwa i zwiększyć odporność na zużycie. Umieszczone na wewnętrznym barku żebra w kształcie łopatek wentylatora wraz z funkcjonalnymi blokami bieżnika i rowkami w kształcie nacięć wydajnie odprowadzają śnieg i błoto pośniegowe od powierzchni styku.

Lamelki ustawione pod różnymi kątami zapewniają odpowiednią przyczepność wzdłużną i odpowiednie przyspieszenie, szczególnie na śniegu. Szerokie rowki wzdłużne zapewniają przyczepność boczną. Znakomitaprzyczepność zimą jest jeszcze lepsza dzięki bieżnikowi blokowemu na wewnętrznym barku żebra środkowego. Znajdują się też na nim specjalne elementy konstrukcyjne i lamelki. Małe bloki bieżnika są gęsto poprzecinane lamelami i rowkami umieszczonymi naprzemiennie po lewej i prawej stronie.

Kostki bieżnika tej zapewniającej niezrównaną przyczepność opony są gęsto poprzecinane specjalnie dostosowanymi lamelkami, które obniżają się w kierunku od środka do barku. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz precyzję podczas wchodzenia w zakręt i zmiany pasa ruchu. Bloki bieżnika są także wzmocnione przez wyporniki rowków Groove Lifts, które zwiększają sztywność i zapewniają dobrą przyczepność.Krawędzie rowków wzdłużnych świetnie sprawdzającej się w warunkach zimowych opony Nokian WR A4 mają chwytaki śniegowe Snow Claws, które szczególnie na śniegu poprawiają przyczepność wzdłużną. Badania wykazują, że opony Nokian WR A4 zapewniają najwyższej klasy przyczepność i właściwości jezdne zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.

Pozostałe technologie i rozwiązania

Mieszanka gumowa Performance Traction Silica zapewnia wzorcową przyczepność Mieszanka bieżnika tego nowego produktu jest wyjątkowym połączeniem mieszanki gumowej typu Nokian Hakkapeliitta przeznaczonej na wymagającą i mroźną zimę w krajach północy oraz bazującej na krzemionce mieszanki, która zapewnia doskonałe osiągi przy łagodniejszej pogodzie. Efektem jest zupełnie nowa mieszanka gumowa Performance Traction Silica, zawierająca funkcjonalne elastomery, naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, która zapewnia znakomitą przyczepność zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni. Opona Nokian WR A4 charakteryzuje się nadzwyczaj niskimi oporami toczenia oraz oferuje ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji na tle tradycyjnych produktów konkurencji.

Functional Performance Siping. Lepsza przyczepność zimą, większa precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i znakomite prowadzenie. Sztywny bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i komfortowo toczyć się w różnych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej. Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez solidne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni skuteczny przy różnym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować większą kontrolę.

Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która zawiera kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka poprawia stabilność podczas jazdy i trwałość opony. Olej rzepakowy „canola” zapewnia wytrzymałość na rozerwanie. Dzięki niej opona jest niezwykle odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego gwarantuje doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe parametry niezależnie od temperatury i przebiegu. Ekstremalnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa. Groove Lifts . Doskonałe prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i poprawiają prowadzenie.Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws zostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak bardzo potrzebnej przyczepności na drogach w zimie. Gwarantują one zawsze dobrą przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.

Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa trwałość, niższy hałas toczenia. Mieszanka doskonale przylega do obręczy felgi, zwiększając wytrzymałość stopki podczas dużych obciążeń. Ta innowacja równie skutecznie ogranicza hałas w kabinie pojazdu, ponieważ redukuje drgania pochodzące od korpusu opony, zapobiegając ich przechodzeniu najpierw do felgi, a następnie do wnętrza pojazdu. Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki ułatwiają usuwanie śniegu i błota pośniegowego.

Galeria zdjęć

Kliknij w wybrane zdjęcie aby je powiększyć.

Nokian to fińska marka, której korzenie sięgają 1898 roku. Przedsiębiorstwu przypisuje się wyprodukowanie pierwszej opony zimowej na świecie. Firma znana jest przede wszystkim z produkcji opon klasy premium do samochodów osobowych. Oferują one najwyższe parametry oraz doskonałą trwałość i jakość wykonania. Nokian WR A4 235/45 R17 są to opony zimowe polecane szczególnie do samochodów o większej mocy. Doświadczenie marki, liczne testy i innowacyjne technologie gwarantują, iż model WR A4 spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Dobre osiągi opon Nokian pozwalają na bezpieczne i komfortowe podróżowanie w trudnych warunkach sezonu zimowego. Dla modelu 235/45 R17 szerokość opony wynosi 235 mm. Wysokość profilu w tym przypadku to 45% szerokości. Wariant opony WR A4 przeznaczony jest dla felg w rozmiarze 17 cali co oznacza, że jego średnica wynosi 43.18 cm.
Opony Nokian, model WR A4 w rozmiarze 235/45 R17 przypisywane są do produktów klasy premium. Ogumienie to spełni oczekiwania kierowców wymagających ekstremalnie dobrych parametrów, doskonałej jakości i trwałości. Asymetryczny bieżnik oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, iż opona zachowuje odpowiednią elastyczność i dobrą przyczepność na lodzie i śniegu. Specjalnie zaprojektowane lamele wgryzają się w nawierzchnie, dzięki czemu ogumienie gwarantuje stabilne prowadzenie pojazdu. Konstrukcja rowków będąca autorskim rozwiązaniem firmy Nokian efektywnie odprowadza śnieg, błoto i wodę spod opony. Wybierając producenta Nokian otrzymujemy ogumienie, które przeszło wiele dokładnych testów i szczegółowych badań aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania. Ponadto mamy również pewność, że po zamontowaniu opon na felgi 17 naszego samochodu, trafiają do nas produkty marki, która uchodzi za jednego z najlepszych producentów opon zimowych na świecie. Nokian 235/45 R17 to bardzo dobry wybór dla wszystkich, którzy cenią sobie doskonałe właściwości jezdne oraz bezpieczeństwo przy dynamicznej jeździe w warunkach zimowych typowych dla krajów Europy Środkowej.
Opona Nokian 235/45 R17 oferuje doskonałe parametry. Etykieta Unii Europejskiej dla modelu WR A4 w rozmiarze 235/45 R17 informuje, iż opory toczenia zostały ocenione na klasę C (ekonomiczność, zużycie paliwa). Za przyczepność na mokrej drodze, opona otrzymała ocenę B. Poziom generowanego hałasu zewnętrznego przez oponę WR A4 wynosi 72 dB. Test jest wykonywany przy włączonym silniku i prędkości 80 km/h. Dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 825 kg i oznaczone jest indeksem 97. Indeks prędkości dla opony Nokian został oznaczy literą V, pozwala to poruszać się z prędkością do 240 km/h. Opona Nokian WR A4 spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące ogumienia zimowego. Posiada symbol Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF)
Opony Nokian WR A4 235/45 R17 97 V to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 235 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Nokian wysokość profilu wynosi 45, co oznacza, że wysokość boku stanowi 45 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Nokian 235/45 R17 średnica pasujacej felgi wynosi 17 cali. Indeks prędkości dla opony Nokian WR A4 w rozmiarze 235/45 R17 został wyrażony literą V, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 240 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 97 na oponie Nokian maksymalne obciążenie na oponę wynosi 825 kg.

Test opon Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nokian WR A4. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WR A4 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2017 GTÜ 5 miejsce
2017 Auto Motor 7 miejsce
2017 Sportscars 9 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Nokian Tyres gwarantuje, że wyprodukowane opony reprezentują najwyższą jakość i zostały drobiazgowo przetestowane w zakresie zgodności z najsurowszymi europejskimi normami. Przy produkcji opon korzystano z najnowocześniejszych technologii i certyfikowanych materiałów. W przypadku opony Nokian WR A4 gwarancja udzielana jest na okres 5 lat od daty produkcji opon. W momencie uznania reklamacji producent wymienia oponę na nową lub wypłaca rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony.

Kiedy stosować opony zimowe 235/45 R17 firmy Nokian?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WR A4 235/45 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona zimowe Nokian WR A4 235/45 R17 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Bieżnik asymetryczny WR A4 w rozmiarze 235/45R17

Opona Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Nokian WR A4 235/45 R17 97 V to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Nokian Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu WR A4

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.

C
B
72dB

Opory toczenia "C" w Nokian WR A4

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian WR A4 w rozmiarze 235/45 R17 97V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony zimowe Nokian oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "72 decybeli" w oponach WR A4 235/45 R17

Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.

Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?

Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WR A4, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Nokian WR A4 235/45 R17 97V XL na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 860 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1720 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2580 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3440 zł Oblicz wysokość raty