Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL, NST, RO1, ZR

Produkt chwilowo niedostępny

Marka:
Dunlop
Model:
Sport Maxx RT
Kod produktu:
531440
Rozmiar:
Sezon:
letnie
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
F B 70dB
5 lat
Nośność:
98 = max 750 kg
Prędkość:
Y = max 300 km/h
Tak (XL)
Tak (RO1)
Inne:
NST, ZR
Oznaczenia:
NST, RO1, XL, ZR

Produkt niedostępny

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Produkt niedostępny

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST - Dane techniczne

Opony Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98 Y to opony letnie. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 275 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 30, co oznacza, że wysokość boku stanowi 30 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 275/30 R21 średnica pasujacej felgi wynosi 21 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 275/30 R21 został wyrażony literą Y, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 300 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 98 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 750 kg.

Test opon Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Dunlop Sport Maxx RT. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Sport Maxx RT w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2015 Auto Zeitung Szczególnie polecane
2015 Gute Fahrt Zwycięzca testów
2015 Auto Zeitung Szczególnie godna polecenia
2015 Sport Auto Godna polecenia
2015 Teknikens Värld 3 miejsce
2014 ACE 2 miejsce
2013 ADAC 3 miejsce
2013 Auto Zeitung 2 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Sport Maxx RT obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony letnie 275/30 R21 firmy Dunlop?

Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona letnie Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Homologacja opon Dunlop Sport Maxx RT

Opony Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST posiadają homologację RO1, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Technologia NST w oponach Dunlop Sport Maxx RT

Ponieważ na rynku motoryzacyjnym pojawia się coraz więcej cichych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, a właściciele luksusowych aut żądają coraz lepszej jakości, producenci nieustannie poszukują nowych metod obniżania poziomu hałasu. Jednym ze źródeł hałasu odczuwanego w kabinie samochodu jest praca opon dlatego by poprawić komfort jazdy kierowców producenci ogumienia klasy premium postanowili rozwiązać ten problem. Największe koncerny oponiarskie opracowały technologię w której wewnętrzny absorber opony, wykonany z pianki poliuretanowej, jest przymocowany do wewnętrznej powierzchni bieżnika opony w celu amortyzacji drogi. Pozwala to na blokadę wibracji wytwarzanych przez koła podczas jazdy, a tym samym obniżenie poziomu generowanego hałasu. U każdego producenta technologia redukcji hałasu działa podobnie. Gruba warstwa piankowej izolacji jest przyklejana do wewnętrznej części opony już po jej wyprodukowaniu, jako ciągły element, lub kilka krótszych odcinków. Pianka wygłuszająca może mieć różną szerokość, kolor, a nawet rozmieszczenie. Dla uzyskania optymalnych wyników redukcji hałasu zaleca się stosowanie czterech opon wyposażonych w tą technologię. Opona Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST wyposażona jest w technologię NST.

Bieżnik asymetryczny Sport Maxx RT w rozmiarze 275/30R21

Opona Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98 Y to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Sport Maxx RT

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.

F
B
70dB

Opory toczenia "F" w Dunlop Sport Maxx RT

Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?

Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?

Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y posiada klasę F w kategorii opór toczenia.

Opony letnie Dunlop oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "70 decybeli" w oponach Sport Maxx RT 275/30 R21

Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.

Jak to osiągnąć?

Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Sport Maxx RT, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Sport Maxx RT 275/30 R21 98Y XL RO1 NST na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 1663 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 3326 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 4989 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 6652 zł Oblicz wysokość raty