Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H DSROF, MB2, MOE, M+S

Produkt chwilowo niedostępny

Marka:
Dunlop
Model:
Grandtrek Touring A/S
Kod produktu:
532979
Rozmiar:
Sezon:
całoroczne
Typ:
4x4
Klasa:
premium
E C 69dB
5 lat
Nośność:
99 = max 775 kg
Prędkość:
H = max 210 km/h
Tak (DSROF)
Tak (MB2, MOE)
Inne:
M+S
Oznaczenia:
MB2, MOE, DSROF, M+S

Produkt niedostępny

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Produkt niedostępny

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE - Dane techniczne

Opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99 H to opony całoroczne. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 235 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 50, co oznacza, że wysokość boku stanowi 50 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 235/50 R19 średnica pasujacej felgi wynosi 19 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 235/50 R19 został wyrażony literą H, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 210 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 99 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 775 kg.

Test opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Dunlop Grandtrek Touring A/S. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Grandtrek Touring A/S w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Grandtrek Touring A/S obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony całoroczne 235/50 R19 firmy Dunlop?

Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.

Technologia Run Flat w oponach Dunlop

Zaletą stosowania tego typu technologii jest możliwość kontynuowania jazdy nawet po przebiciu opony. Wzmocniona ściana boczna utrzymuje ciężar pojazdu nawet przy braku ciśnienia powietrza. Co ważne, nie powoduje to dezaktywacji systemów stabilizacji pojazdu. Producent opony Dunlop deklaruje, że po spadku ciśnienia w oponach do zera, samochód przejedzie kolejne 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. W praktyce okazuje się, że rzeczywiste wartości są dużo wyższe niż deklarowane. Producenci opon stosują rozmaite oznaczenia wskazujące na zastosowanie technologii Run Flat w swoich produktach. I tak Bridgestone oznacza je jako RFT,Goodyear EMT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, a Dunlop DSST.

Homologacja opon Dunlop Grandtrek Touring A/S

Opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE posiadają homologację MB2, MOE, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Bieżnik asymetryczny Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 235/50R19

Opona Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99 H to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Grandtrek Touring A/S

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.

E
C
69dB

Opory toczenia "E" w Dunlop Grandtrek Touring A/S

Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.

Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?

Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.

Opony całoroczne Dunlop oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dunlop posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "69 decybeli" w oponach Grandtrek Touring A/S 235/50 R19

Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!

Decybele mają znaczenie!

Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Grandtrek Touring A/S, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 235/50 R19 99H RUN FLAT MB2, MOE na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 842 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1684 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2526 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3368 zł Oblicz wysokość raty