Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL, LR, MFS, M+S

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 1-2 dni

Marka:
Dunlop
Model:
Grandtrek Touring A/S
Kod produktu:
526773
Rozmiar:
Sezon:
całoroczne
Typ:
4x4
Klasa:
premium
C C 70dB
5 lat
Nośność:
106 = max 950 kg
Prędkość:
V = max 240 km/h
Tak (XL)
Tak (MFS)
Tak (LR)
Inne:
M+S
Oznaczenia:
MFS, XL, M+S
613 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 1-2 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR - Dane techniczne

Opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106 V to opony całoroczne. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 225 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 65, co oznacza, że wysokość boku stanowi 65 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 225/65 R17 średnica pasujacej felgi wynosi 17 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/65 R17 został wyrażony literą V, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 240 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 106 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 950 kg.

Test opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Dunlop Grandtrek Touring A/S. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Grandtrek Touring A/S w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Grandtrek Touring A/S obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony całoroczne 225/65 R17 firmy Dunlop?

Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona całoroczne Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Homologacja opon Dunlop Grandtrek Touring A/S

Opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR posiadają homologację LR, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Bieżnik asymetryczny Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/65R17

Opona Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106 V to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Grandtrek Touring A/S

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.

C
C
70dB

Opory toczenia "C" w Dunlop Grandtrek Touring A/S

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/65 R17 106V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony całoroczne Dunlop oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dunlop posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "70 decybeli" w oponach Grandtrek Touring A/S 225/65 R17

Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.

Jak to osiągnąć?

Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Grandtrek Touring A/S, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/65 R17 106V XL MFS LR na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 613 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1226 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1839 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2452 zł Oblicz wysokość raty